6 Nisan 2009 Pazartesi

Bir Askerin Mektubu

Yıl 1983 yer Kayseri Hava İndirme Tugayı Acemi Eğitim birliği; 1,5 aylık acemi bir askerin yükseklik korkusu nedenile Paraşütçü birliğinden refize edilir ve başka bir birliğe dağıtımı yapılır.
Bizim Türk askeri anasına şöyle bir mektup yazar.

"Sevgili anacığım ve babacığım evvela selam eder, ellerinizden öperim.
Ben burada çok rahatım tüm komutanlarım tarafından çok seviliyorum. Askerliğim çok iyi gidiyor. Paraşütle atlayışlar yapyoruz. Anacığım paraşütle atlayış yapıyoruz dedimsede, sen merak etme çünki paraşüt çok güvenli rüzgarda bir yaprak gibi dalgalanarak tüy gibi yere iniyorum. Sonra paraşütümü topluyorum ve görevli arkadaşlarıma teslim ediyorum. Daha heyecanlısı olarak havada uçaktan helikoptere ve helikopterden uçaga geçiyorum.
Anacığım bunlar iyi ve güzel ama şu havadaki uçağın kanadında şıvav çetirmeleri varya işte o benim çok ağrıma gidiyor.
Anacıgım askerlikte o kadar başarılıyım ki; komutanlarım beni buradan başka birliğe özel dagıtım yaptılar.
Anacığım yeni birliğime varımca size tekrar yazarım Allah'a emanet olun. Hasret ve hürmetle ellerinizden öparim." der ve mektubunu bitirir. Bu mektubu gören Komutanlar mektubun fotokopisini alarak bir hatıra olarak saklarlar.

Not: Refize olma o birlikte bir işyapamayacak askerlerin başka düz piyade birliklerine gönderilmeleridir.

Hiç yorum yok: